Spektakl jest dowcipnym, autoironicznym, ale niepozbawionym gorzkiego posmaku pochodem przegranych. Dotyka tematu opozycji sukces – porażka, a właściwie drażliwego zagadnienia znajdowania się̨ „tuż za”. Tuż za zwycięzcą, tuż za podium, tuż pod kreską. Tej denerwującej, trafiającej w najczulszy punkt, sytuacji bycia w wąskiej grupie nominowanych, ale ostatecznie zmuszonych do tego, by obejść się̨ smakiem i wreszcie zapomnianych, bo kto pamięta o wicemiss czy o tym, kto jako czwarty dotarł na metę̨?”
Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl
Spektakl “Sticky Fingers Club” zarówno w sferze ruchowej, jak i w wyrazistym, frontalnym “attitude” performerów nawiązuje do kultury queerowej, ballroomowej i samego tańca vogue. Odwołania popkulturowe do mainstreamu, pokazów mody, czy do Bohemian Rhapsody zespołu Queen, dodają̨ “Sticky Fingers Club” ogromnej dozy poczucia humoru i autoironii. Spektakl porusza szerszy problem porażki oraz idące za tym wykluczenie i zapomnienie, bez sięgania do uogólniania czy moralizatorstwa. Podważając normy społeczne staje się̨ choreografią krytyczną.
Koncepcja, choreografia, wykonanie
Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska
Wsparcie dramaturgiczne
Konrad Kurowski
Reżyser oświetlenia
Krystian Koźbiał
Muzyka
Przemek Degórski
Projekty kostiumów
Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki
Produkcja
Gdański Festiwal Tańca / Klub ŻAK, Lubelski Teatr Tańca
Premiera
03.09.2020 / 12. Gdański Festiwal Tańca
Spektakl otrzymał nagrodę im. Zygmunta Duczyńskiego w ramach 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie.