Zapraszamy do udziału w trzecim seminarium Newschool, organizowanym w ramach projektu ”Cztery odcienie teatru”, który jest realizowany przy wsparciu finansowym Programu Kultura z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) 2014-2021
Program:
- Zrozumienie zasad projektowania doświadczeń edukacyjnych.
- Refleksja nad narzędziami będacymi w dyspozycji facylitatorów.
- Wymiana praktycznych doświadczeń.
- Projektowanie doświadczeń dla siebie nawzajem.
- Tworzenie warunków do zaufania, budowania relacji, kreatywności, wyjścia ze strefy komfortu itp.
- Czerpanie korzyści z uczenia się od siebie nawzajem (już na wstepie w grupie istnieją duże kompetencje).
- Uzyskiwanie informacji zwrotnej.
- Tolerowanie niepewności i radzenie sobie z nią w sytuacji warsztatowej.
Termin seminarium:
12.05.2022 godz. 10-18 (z przerwą na lunch)
13.05.2022 godz. 10-18 (z przerwą na lunch)
14.05.2022 godz. 10-14
Termin przesłania zgłoszeń: 12 maja 2022 r.
Warsztaty odbędą się w Krakowie w Teatrze KTO, udział jest bezpłatny.
Dla kogo?
Do udziału w seminarium zapraszamy animatorów/animatorki kultury, aktorów/aktorki, twórców/twórczynie, instruktorów/instruktorki oraz wszystkie osoby zainteresowane pogłębieniem swojej wiedzy i doświadczenia w obszarze edukacji nieformalnej i edutaiment.
Nabór:
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w seminarium proszone są wysłanie zgłoszenia na adres mailowy: rezerwacja@teatrkto.pl do dnia 4 maja
Ogólne cele wszystkich seminariów Newschool obejmują:
- Ćwiczenie umiejętności związanych z empatią, budowaniem relacji i zarządzaniem grupą.
- Ćwiczenie umiejętności związanych z komunikacją i prowadzeniem warsztatów.
- Poznawanie umiejętności i technik związanych z planowaniem i przygotowywaniem warsztatów zarówno indywidualnie, jak i zespołowo.
- Rozwijanie podejścia do refleksji i informacji zwrotnej.
Teoretyczne podstawy naszych działań:
■ Cykl Kolba – Doświadczenie – Refleksja – Uogólnienie (Teoria) – Praktyka ■ Modelowanie doświadczenia ■ Problemy z edukacją: (KP) – brak autonomii – bierne uczenie się – brak miejsca na porażkę ● Jak się uczymy: znaczenie relacji nauczyciel/uczeń – równi sobie, ● Znaczące doświadczenie (Neils Floor): – osobiste (charakterystyczne cechy, pragnienia i potrzeby uczniów) – głębokie (znaczące, stanowiące wyzwania) – pozytywne (atrakcyjne, dające przyjemność, pozwalające czerpać korzyści z wysiłku) ■ dodanie refleksji z pierwszego kursu.