Podobno mężczyźni powinni pozostawać oddaleni od siebie fizycznie.
Podobno chłopcom i facetom nie wypada trzymać się za ręce.
Odradza się im delikatnego przytulania czy głaskania w miejscach publicznych.
Zakazuje całowania przy powitaniu.
Mężczyźni nie powinni okazywać emocji i pozostawać w bliskich, emocjonalnych i dotykowych kontaktach.
Podobno demonstrowanie uczuć przez mężczyzn powinno być relegowane z przestrzeni publicznej i prywatnej.
Podobno to nie przystoi.
To niemęskie.
“Bromance”
Michał Przybyła, Dominik Więcek
4 lutego o g. 19.00 w Teatrze KTO
Ostatnie bilety dostępne w kasie teatru, pod nr tel. 12 633 89 47 oraz Online >>> tutaj
Wyobrażenie o spektaklu „Bromance” pojawiło się od zainteresowania dyskursem wokół nowej koncepcji braterstwa – idei sformułowanej przez Jane Ward i opisywanej w “Not Gay. Sex between Straight White Man”. Spektakl jest próbą zmierzenia się ze stereotypem „prawdziwego mężczyzny” w celu ukazania wielu wariantów męskości, co za tym idzie przekraczania granic stereotypu i ponownego definiowania tożsamości męskiej, widzianej w szerszym aspekcie i nie wykluczającej postaw odbiegających od wyuczonej normy.
Zachęcamy do przeczytania wywiadu, który Mike Urbaniak przeprowadził z Michałem Przybyłą i Dominikiem Więckiem na łamach Vogue Polska >>> link
Koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła, Dominik Więcek
Muzyka: Przemek Degórski
Opieka dramaturgiczna: Anna Królica
Produkcja: Scena Robocza
Czas trwania: 60 min
Spektakl jest laureatem II Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego “The Best Off” ! (Jury w składzie: Katarzyna Chmielewska, Jacek Hałas, Katarzyna Knychalska, Dariusz Kosiński i Anna Zubrzycki).
Bromance został wyróżniony przez jury 54. Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2019 (w składzie: Dorota Buchwald, Arkadiusz Buszko, Michał Nogaś)
W podsumowaniu teatralnym roku 2019 magazynu Teatr, “Bromance” został wyróżniony w kategorii najlepszego spektaklu teatru offowego, za opowiadanie o tym, co nieustannie dryfuje poza oficjalnymi narracjami.