Wiatr od wschodu 2018:

  • 100 000 widzów
  • 21 grup z 14 krajów z 4 kontynentów (Europa, Azja, Ameryka Południowa, Australia)
  • 78 wydarzeń teatralnych i towarzyszących
  • 13 (to nasz dotychczasowy rekord!) miejsc prezentacji spektakli: 11 w Krakowie (Rynek Główny, Mały Rynek, Plac Szczepański, Rynek Podgórski, Plac Jana Nowaka-Jeziorańskiego przed Galerią Krakowską, Centrum Handlowe Bonarka, Plac Niepodległości, Park Bednarskiego, Park Jordana, Planty, Vis-a-Vis) oraz w Oświęcimiu i Tarnowie

Temat przewodni / idea:

Celem 31. ULICY było przybliżenie polskiemu widzowi najnowszych koncepcji, motywów i trendów teatru ulicznego z azjatyckiego obszaru kulturowego. Po raz pierwszy w trzydziestoletniej historii festiwalu zaprezentowaliśmy krakowskiej publiczności teatr południowokoreański w jego najlepszych odsłonach. Tak silna i różnorodna reprezentacja artystów z Półwyspu Koreańskiego była unikalna w skali europejskich festiwali teatru ulicznego. Ponadto w programie znalazły się zespoły m.in. z Indii, Singapuru, Turcji, Kirgistanu i Gruzji.

Ważnym aspektem, na który chcieliśmy zwrócić uwagę przygotowując program 31. edycji festiwalu, była obrzędowość tak żywa w kulturze Wschodu, mająca bezsprzecznie wpływ na teatralny język nieczęsto oglądanych w Polsce artystów.

Oddzielny segmentem festiwalowych prezentacji stanowiły propozycje teatru familijnego adresowanego do dzieci i rodziców.

[FM_form id="1"]
Skip to content