Carmen Funebre

4.09 | 19.30 | Kraków, Rynek Główny od strony Ratusza

5.09 | 19.30 | Tarnów, boisko Pałacu Młodzieży, ul. Piłsudskiego 24

Carmen Funebre
Fot. Maciej Zakrzewski

Impulsem do stworzenia spektaklu była wojna w Jugosławii. Podczas pracy nad przedstawieniem artyści spotkali się z uchodźcami z Bośni, a ich relacje oraz nasilające się konflikty etniczne, wybuchy nacjonalizmów, przemoc, wrogość oraz manipulacja nastrojami społecznymi, która podpaliła Bałkany, przyczyniły się do powstania uniwersalnych metafor opisujących los wygnańców. W przedstawieniu nielinearna historia rozgrywa się zarówno w planie realistycznym, jak i metafizycznym.

Spektakl otrzymał nagrody Fringe First, Critics’ AwardHamada Award na Festiwalu Fringe w Edynburgu oraz nagrodę publiczności na Festiwalu Fadjr w Teheranie.

Teatr Biuro Podróży | Polska

Założony w 1988 roku przez Pawła Szkotaka, zespół przez lata wypracował własne metody pracy oraz rozpoznawalny styl teatralny. Przedstawienia teatru prezentowane były w ponad 50 krajach świata, na 6 kontynentach (Argentyna, Australia, Brazylia, Egipt, Indie, Irak, Iran, Izrael, Jordania, Kolumbia, Korea Pd., Kuba, Liban, Meksyk, Rosja, Singapur, Taiwan, Turcja, Urugwaj, USA oraz większość krajów europejskich).

Teatr Biuro Podróży specjalizuje się w widowiskach plenerowych, dotychczas powstało ich ponad 20. Jest również inicjatorem wielu projektów artystycznych i społecznych, dociera do widzów, których kontakt z teatrem jest ograniczony lub nie istnieje w ogóle.

Współpracował z uchodźcami palestyńskimi w Bejrucie; prezentował spektakl Carmen Funebre na zachodnim Brzegu, w irackim Kurdystanie oraz w regionie Dyiarbakir (Kurdystan turecki).

reżyseria:
Paweł Szkotak

występują:
Magdalena Dębicka, Marta Strzałko, Bartosz Borowski, Łukasz Kowalski, Jarosław Siejkowski, Paweł Stachowczyk, Piotr Wojtyniak, Tomasz Wrzalik

premiera:
1994

czas trwania:
45’

Krytyka

Spektakl jest przerażający, niepokojący, piękny i nie do pominięcia.

„The Independent”, Wielka Brytania 

Umiejętnie stworzony współczesny spektakl, z wrażliwością nagiego nerwu – poezja pozbawiona eufemizmów.

„El Espectador”, Kolumbia

Przedstawienie posiada ładunek śmiertelnej autentyczności.

„El Universal”, Meksyk

Linki

[FM_form id="1"]
Skip to content