KTO w podróży

Teatr Telewizji. Komedia sensacyjna - Teatr KTO

kup bilet

opis


W ostatniej części trylogii komediowej Krzysztofa Niedźwiedzkiego znajdziemy finezyjną intrygę, naturalne, wiarygodne aktorstwo, grozę graniczącą z komizmem i falujące emocje.

Bohaterowie spektaklu, czterej mężczyźni, wymyślają scenariusz kryminalnego filmu. Snują opowieść, która bardzo szybko przejmuje władzę nad ich losami. Wymyślona historia niespodziewanie przenosi się na ekrany telewizorów, a rozwój fabuły zaczyna zagrażać życiu scenicznych postaci. Przestają działać telefony, zatrzaskują się drzwi, a nieznani oprawcy zbliżają się coraz bardziej…

W spektaklu, który jest próbą udowodnienia jak łatwo można ulec manipulacji, mamy z jednej strony sensacyjną i zagadkową fabułę, z drugiej potężną dawkę humoru, który skutecznie rozbraja narastającą atmosferę grozy, z trzeciej zaskakujące zakończenie.

Krzysztof Niedźwiedzki - w 1996 roku założył istniejącą do dzisiaj grupę kabaretową Formacja Chatelet. Jest autorem tekstów i reżyserem dwóch pierwszych programów tej grupy. Współredaguje humorystyczne pismo "Nowy Pompon". Zajmuje się pisaniem tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych.

 

Premiera pod patronatem
Kulturatka.pl

krytyka


(...) Przedstawienie utrzymane w kabaretowej konwencji odnosi się do poprzednich spektakli Niedźwiedzkiego, jednak widzom, którzy nie mieli okazji widzieć wcześniejszych przedstawień nie zaburzy to odbioru, ponieważ każda z komedii stanowi odrębną całość.
Sytuacja sceniczna rysuje się dość prosto: czterech mężczyzn (Tadeusz Łomnicki, Jacek Buczyński, Maciej Słota i Paweł Rybak) żywo i w napięciu, stara się naprędce skonstruować jakąś fabułę. Siedzą przy stole, denerwują się, łuskają i jedzą orzeszki ziemne, coś ich nagli - możliwości interpretacji celu tego spotkania jest cała masa. Z trudem snują fragmenty różnych opowieści. Szukają. Nie wiedzą, jak. Wreszcie zahaczają o odpowiednio interesującą fabułę, która powoli zaczyna ich pochłaniać.
Usnuta w ten sposób narracja wciąga widza i sprawia, że nieświadomie przechodzi on w kolejne, głębsze jej poziomy. Część przedstawienia rozgrywa się zatem w wyobraźni publiczności. Trudno uchwycić moment, w którym opowieść aktorów zaczyna przejmować kontrolę nad sceną.
Pozamykane drzwi i okna, zablokowane telefony i zlikwidowane numery, podkręcają paranoiczną atmosferę pomieszczenia, w którym się znajdują. Napięcie między postaciami i tempo zdarzeń rośnie, a mężczyźni tracą poczucie związku z rzeczywistością sceniczną. Pochłania ich opowiadana fikcja. Podwyższają się tony głosów i zwiększa się bałagan z orzechowych skorupek.
Spektakl przenosi się poza scenę, na inne piętra budynku, za okna i drzwi, na ulicę, która jawi się w głowach aktorów i widzów (...)
Kabaretowa wyobraźnia reżysera naznacza spektakl odrobiną absurdu, pojawiają się charakterystyczne dla Niedźwiedzkiego dowcipy sytuacyjne i zabawy słowem (...)

Adrianna Markowicz, "Dziennik Teatralny Kraków"

Przedstawiony przez mężczyzn świat pełen sensacji i niedorzeczności nadal istnieje, zmienił się tylko wystrój. Te same problemy, te same rozmowy, emocje i chaos tworzą świat, w którym żyje każdy z nas.
Emilia Koszela, kulturatka.pl

 

realizacja


Premiera: 14 i 15 kwietnia 2012

Tekst i reżyseria: Krzysztof Niedzwiedzki
Muzyka: Jerzy Zając

Występują: Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki, Paweł Rybak, Maciej Słota

 

galeria

zobacz całą galerię

kto w internecie